Aktualności
Komunikat Starosty
- 25-05-2020
- drukuj
KOMUNIKAT DOTYCZĄCY UDZIELANIA NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ ORAZ ŚWIADCZENIA NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO ZA POŚREDNICTWEM ŚRODKÓW POROZUMIEWANIA SIĘ NA ODLEGŁOŚĆ
Starosta Nowomiejski informuje, że nadal, do odwołania zawieszone jest osobiste udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
Pozostaje udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.
Z nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego może skorzystać również osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniająca innych osób w ciągu ostatniego roku.
Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje także sprawy związane z prowadzeniem działalności gospodarczej przez osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniające innych osób w ciągu ostatniego roku.
Aby skorzystać z porady należy:
- wysłać informację na adres e-mail sekretariat@powiat-nowomiejski.pl lub
- zadzwonić pod nr tel. 56/4724220,
wskazując inicjały osoby, która chce skorzystać z porady oraz dostępne środki porozumiewania się na odległość – poczta elektroniczna ( adres e-mail) lub telefon ( numer telefonu).
Po otrzymaniu powyższych informacji, zostanie ustalony termin udzielenia porady.
Osoba uprawniona nie jest zobowiązana do złożenia pisemnego oświadczenia, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, a osoba fizyczna- przedsiębiorca nie musi składać oświadczenia o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku.
Przewidywany termin przywrócenia osobistego udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego zostanie podany na stronach:
- powiatu nowomiejskiego https://www.powiat-nowomiejski.pl/; http://npp.powiat-nowomiejski.info.pl/
- BIP Starostwa Powiatowego https://bip.powiat-nowomiejski.pl
- w punktach Nieodpłatnej Pomocy Prawnej oraz Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego usytuowanych w Starostwie Powiatowym w Nowym Mieście Lubawskim.
Część B karty pomocy nie przekazuje się osobie uprawnionej w przypadku udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość. Po udzielonej poradzie , osobę uprawnioną informuje się, o możliwości przekazania anonimowej opinii o udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczonym nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim pod nr tel. 56/4724236 lub adresem e-mail org2@powiat-nowomiejski.pl lub listownie na adres Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim, ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie.
Burze z gradem
- 25-05-2020
- drukuj
IMGW ostrzega o wystąpieniu w dniu dzisiejszym burz z gradem !
POMOC DLA PRZEDSIĘBIORCÓW W CZASIE PANDEMII
- 19-05-2020
- drukuj
ARiMR otwiera swoje placówki – pierwszy etap
- 14-05-2020
- drukuj
ARiMR otwiera swoje placówki – pierwszy etap
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa od 18 maja będzie sukcesywnie otwierała swoje placówki dla rolników. W pierwszej kolejności będą to biura powiatowe i wybrane biura w oddziałach regionalnych. Od najbliższego poniedziałku na miejscu rolnicy będą mogli załatwić sprawy związane z rejestracją zwierząt, wnioskami inwestycyjnymi czy sprawy dotyczące działań premiowych.
W związku z wprowadzeniem w Polsce stanu epidemii, od 16 marca 2020 r. ograniczona została możliwość bezpośredniego kontaktu z klientem w biurach powiatowych, oddziałach regionalnych i centrali ARiMR. Mimo wprowadzenia obostrzeń Agencja realizowała swoje zadania na bieżąco.
Sprawna obsługa jest możliwa m.in. dzięki realizowanej w ARiMR strategii Agencja 4.0.
Dzięki systematycznej cyfryzacji procesów i wdrażaniu nowych technologii, beneficjenci otrzymali do dyspozycji kilka narzędzi pozwalających na załatwienie sprawy przez internet,
m. in. aplikację eWniosekPlus, portal IRZplus. Wdrażanie strategii cyfryzacji ARiMR nie tylko zapewniło realizację zadań w sytuacji kryzysowej, ale na co dzień znacznie skraca proces obsługi składanych wniosków o dopłaty bezpośrednie i obszarowe, a co za tym idzie przyspiesza wydanie decyzji i wypłatę wnioskowanego wsparcia.
Dzięki systematycznej cyfryzacji procesów i wdrażaniu nowych technologii, beneficjenci otrzymali do dyspozycji kilka narzędzi pozwalających na załatwienie sprawy przez internet,
m. in. aplikację eWniosekPlus, portal IRZplus. Wdrażanie strategii cyfryzacji ARiMR nie tylko zapewniło realizację zadań w sytuacji kryzysowej, ale na co dzień znacznie skraca proces obsługi składanych wniosków o dopłaty bezpośrednie i obszarowe, a co za tym idzie przyspiesza wydanie decyzji i wypłatę wnioskowanego wsparcia.
Po okresie zamrożenia wywołanym stanem epidemii, ARiMR częściowo otwiera biura powiatowe i oddziały regionalne. – Chcemy, by jak najszybciej nasze placówki były znów otwarte dla rolników – mówi Tomasz Nowakowski, Prezes Agencji Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa. – Chcemy, żeby było to wprowadzone w sposób maksymalnie bezpieczny zarówno dla pracowników Agencji, jak również dla naszych beneficjentów – dodaje.
i Modernizacji Rolnictwa. – Chcemy, żeby było to wprowadzone w sposób maksymalnie bezpieczny zarówno dla pracowników Agencji, jak również dla naszych beneficjentów – dodaje.
Już 18 maja zostaną otwarte biura powiatowe. - Najpierw chcemy umożliwić rolnikom załatwienie spraw paszportowych i zgłoszeń zwierzęcych, bo docierały do nas informacje,
że to sprawiało rolnikom, w związku z obostrzeniami wywołanymi epidemią, największe trudności - mówi Tomasz Nowakowski. Od najbliższego poniedziałku w standardowym trybie działać zaczną także Biura Wsparcia Inwestycyjnego i Biura Działań Premiowych w oddziałach regionalnych. Sprawy będzie można załatwić stosując się do obowiązujących zasad bezpieczeństwa.
że to sprawiało rolnikom, w związku z obostrzeniami wywołanymi epidemią, największe trudności - mówi Tomasz Nowakowski. Od najbliższego poniedziałku w standardowym trybie działać zaczną także Biura Wsparcia Inwestycyjnego i Biura Działań Premiowych w oddziałach regionalnych. Sprawy będzie można załatwić stosując się do obowiązujących zasad bezpieczeństwa.
Decyzja o otwarciu biur powiatowych w województwie śląskim zapadnie po przeanalizowaniu sytuacji panującej w regionie, o czym ARiMR poinformuje w odrębnym komunikacie.
Utrzymana zostaje możliwość złożenia dokumentów za pośrednictwem wrzutni, które znajdują się przy placówkach ARiMR.
Kolejnym etapem odmrażania będzie możliwość uzyskania pomocy technicznej w biurach powiatowych przy wypełnianiu wniosków o dopłaty bezpośrednie i obszarowe.
O zmianach ARiMR będzie informowała na bieżąco.
Zasady segregacji odpadów komunalnych w Gminie Kurzętnik - ulotka
- 13-05-2020
- drukuj
Burze z gradem 11.05.2020 r.
- 11-05-2020
- drukuj
IMGW ostrzega o wystąpieniu w dniu dzisiejszym burz z gradem.
Przymrozki
- 07-05-2020
- drukuj
IMGW ostrzega o przymrozkach w dniach 7-8.05.2020 r.
Deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- 06-05-2020
- drukuj
Lokalna Grupa Działania Ziemia Lubawska - Pomoc dla przedsiębiorców
- 06-05-2020
- drukuj
Informacja ZUOK RUDNO Sp. z o.o.
- 30-04-2020
- drukuj
Informujemy, że ZUOK RUDNO Sp. z o.o. od dnia 4 maja 2020 r. do dnia 18 maja 2020 r. włącznie warunkowo otwiera dla mieszkańców zamieszkujących na nieruchomościach położonych na terenie Związku Gmin ,,Czyste Środowisko” Punkty Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Iławie, w Lipowcu, w Półwsi i w Zakładzie w Rudnie na następujących warunkach:
- PSZOK- i czynne będą w każdy poniedziałek, środę i piątek w godzinach 12-16 (wtorki, czwartki nieczynne);
- od mieszkańców przyjmowane będą tylko następujące odpady: meble domowe, elektrośmieci, odpady budowlane (poremontowe, wyłącznie z remontów wykonywanych przez mieszkańców we własnym zakresie);
- na PSZOK - u może przebywać tylko jedna osoba zdająca odpady, pozostałe osoby oczekują na zewnątrz;
- mieszkańcy bezwzględnie muszą przestrzegać procedur, nakazów i zakazów obowiązujących na PSZOK - w tym bezwzględnego poruszania się w maseczkach i rękawiczkach ochronnych;
- mieszkańcy bezwzględnie powinni stosować się do poleceń pracowników obsługi - w przypadku łamania procedur pracownicy odmówią przyjęcia odpadów i cofną taką osobę z terenu PSZOK-u bez rozładunku odpadów.
Z upoważnienia Prezesa Zarządu
Tomasz Klimecki
Kierownik Działu Gospodarowania Odpadami
Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych RUDNO Sp. z o.o.
Rudno 17, 14-100 Ostróda