Logo: Urząd Gminy Kurzetnik
Dzisiaj jest: 18/09/25, godzina: Aktualna godzina
Logo: BIP

Aktualności

Komunikat Starosty

KOMUNIKAT DOTYCZĄCY UDZIELANIA  NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ ORAZ ŚWIADCZENIA NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO ZA POŚREDNICTWEM ŚRODKÓW POROZUMIEWANIA SIĘ NA ODLEGŁOŚĆ
Starosta Nowomiejski informuje, że nadal, do odwołania zawieszone jest osobiste udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
Pozostaje udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.
Z nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego może skorzystać również osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniająca innych osób w ciągu ostatniego roku.
Nieodpłatna pomoc prawna  obejmuje także sprawy związane z prowadzeniem działalności gospodarczej przez osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniające  innych osób w ciągu ostatniego roku.
Aby skorzystać z porady należy:
- wysłać informację na adres e-mail sekretariat@powiat-nowomiejski.pl  lub
- zadzwonić pod nr tel. 56/4724220,
wskazując inicjały osoby, która chce skorzystać z porady oraz dostępne środki porozumiewania się na odległość – poczta elektroniczna ( adres e-mail) lub telefon ( numer telefonu).
Po otrzymaniu powyższych informacji, zostanie ustalony termin udzielenia porady.
Osoba uprawniona nie jest zobowiązana do złożenia pisemnego oświadczenia, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, a osoba fizyczna- przedsiębiorca nie musi składać oświadczenia o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku.                                                                                                                                                                             
Przewidywany termin przywrócenia osobistego udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego zostanie podany na stronach:
- BIP Starostwa Powiatowego https://bip.powiat-nowomiejski.pl
- w punktach Nieodpłatnej Pomocy Prawnej oraz Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego usytuowanych w Starostwie Powiatowym w Nowym Mieście Lubawskim.
Część B karty pomocy nie przekazuje się osobie uprawnionej w przypadku udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenia  nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.  Po udzielonej poradzie , osobę uprawnioną informuje się,  o możliwości przekazania anonimowej opinii o udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczonym nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim pod nr tel. 56/4724236 lub adresem e-mail org2@powiat-nowomiejski.pl lub listownie na adres Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim, ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie.
 

Burze z gradem

IMGW ostrzega o wystąpieniu w dniu dzisiejszym burz z gradem !

POMOC DLA PRZEDSIĘBIORCÓW W CZASIE PANDEMII

ARiMR otwiera swoje placówki – pierwszy etap

ARiMR otwiera swoje placówki – pierwszy etap
 
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa od 18 maja będzie sukcesywnie otwierała swoje placówki dla rolników. W pierwszej kolejności będą to biura powiatowe i wybrane biura w oddziałach regionalnych. Od najbliższego poniedziałku na miejscu rolnicy będą mogli załatwić sprawy związane z rejestracją zwierząt, wnioskami inwestycyjnymi czy sprawy dotyczące działań premiowych.
 
W związku z wprowadzeniem w Polsce stanu epidemii, od 16 marca 2020 r. ograniczona została możliwość bezpośredniego kontaktu z klientem w biurach powiatowych, oddziałach regionalnych i centrali ARiMR. Mimo wprowadzenia obostrzeń Agencja realizowała swoje zadania na bieżąco.
 
Sprawna obsługa jest możliwa m.in. dzięki realizowanej w ARiMR strategii Agencja 4.0.
Dzięki systematycznej cyfryzacji procesów i wdrażaniu nowych technologii, beneficjenci otrzymali do dyspozycji kilka narzędzi pozwalających na załatwienie sprawy przez internet,
m. in. aplikację eWniosekPlus, portal IRZplus. Wdrażanie strategii cyfryzacji ARiMR nie tylko zapewniło realizację zadań w sytuacji kryzysowej, ale na co dzień znacznie skraca proces obsługi składanych wniosków o dopłaty bezpośrednie i obszarowe, a co za tym idzie przyspiesza wydanie decyzji i wypłatę wnioskowanego wsparcia.
 
Po okresie zamrożenia wywołanym stanem epidemii, ARiMR częściowo otwiera biura powiatowe i oddziały regionalne. – Chcemy, by jak najszybciej nasze placówki były znów otwarte dla rolników – mówi Tomasz Nowakowski, Prezes Agencji Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa. – Chcemy, żeby było to wprowadzone w sposób maksymalnie bezpieczny zarówno dla pracowników Agencji, jak również dla naszych beneficjentów – dodaje.
 
Już 18 maja zostaną otwarte biura powiatowe. - Najpierw chcemy umożliwić rolnikom załatwienie spraw paszportowych i zgłoszeń zwierzęcych, bo docierały do nas informacje,
że to sprawiało rolnikom, w związku z obostrzeniami wywołanymi epidemią, największe trudności - mówi Tomasz Nowakowski. Od najbliższego poniedziałku w standardowym trybie działać zaczną także Biura Wsparcia Inwestycyjnego i Biura Działań Premiowych w oddziałach regionalnych. Sprawy będzie można załatwić stosując się do obowiązujących zasad bezpieczeństwa.
 
Decyzja o otwarciu biur powiatowych w województwie śląskim zapadnie po przeanalizowaniu sytuacji panującej w regionie, o czym ARiMR poinformuje w odrębnym komunikacie.
 
Utrzymana zostaje możliwość złożenia dokumentów za pośrednictwem wrzutni, które znajdują się przy placówkach ARiMR.
 
Kolejnym etapem odmrażania będzie możliwość uzyskania pomocy technicznej w biurach powiatowych przy wypełnianiu wniosków o dopłaty bezpośrednie i obszarowe.
O zmianach ARiMR będzie informowała na bieżąco.

Zasady segregacji odpadów komunalnych w Gminie Kurzętnik - ulotka

Burze z gradem 11.05.2020 r.

IMGW ostrzega o wystąpieniu w dniu dzisiejszym burz z gradem.

Przymrozki

IMGW ostrzega o przymrozkach w dniach 7-8.05.2020 r.

Deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Wszystkie wzory dostępne są pod adresem:

Lokalna Grupa Działania Ziemia Lubawska - Pomoc dla przedsiębiorców

Informacja ZUOK RUDNO Sp. z o.o.

Informujemy, że ZUOK RUDNO Sp. z o.o. od dnia 4 maja 2020 r.  do dnia 18 maja 2020 r. włącznie warunkowo otwiera dla mieszkańców zamieszkujących na nieruchomościach położonych na terenie Związku Gmin  ,,Czyste Środowisko” Punkty Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Iławie, w Lipowcu, w Półwsi i w Zakładzie w Rudnie na następujących warunkach:
- PSZOK- i czynne będą w każdy poniedziałek, środę i piątek w godzinach 12-16 (wtorki, czwartki nieczynne);
- od mieszkańców przyjmowane będą tylko następujące odpady: meble domowe, elektrośmieci, odpady budowlane (poremontowe, wyłącznie z remontów wykonywanych przez mieszkańców we własnym zakresie);
- na PSZOK - u może przebywać tylko jedna osoba zdająca odpady, pozostałe osoby oczekują na zewnątrz;
- mieszkańcy bezwzględnie muszą przestrzegać procedur, nakazów i zakazów obowiązujących na PSZOK -  w tym bezwzględnego poruszania się w maseczkach i rękawiczkach ochronnych;
- mieszkańcy bezwzględnie powinni stosować się do poleceń pracowników obsługi -  w przypadku łamania procedur pracownicy odmówią przyjęcia odpadów i cofną taką osobę z terenu PSZOK-u bez rozładunku odpadów.
 
Z upoważnienia Prezesa Zarządu
 
Tomasz Klimecki
Kierownik Działu Gospodarowania Odpadami
Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych RUDNO Sp. z o.o.
Rudno 17, 14-100 Ostróda